Връщанене и замяна
Потребителят има право да се откаже от сключения договор за покупка от разстояние в срок от 14 (четиринадесет) дни, считано от датата, на която Потребителят или посочено от него/нея трето лице, различно от куриера, е приел (получил) стоката или последната част от доставката, независимо от начина на приемане на стоките или извършване на плащането, без да посочва причина за това и без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на:
- преките разходи за връщането на съответните стоки (по смисъла на чл. 55, ал. 2 от ЗЗП), съобразно тарифата на съответния куриер; и
- допълнителните разходи за доставка на стоките, когато Потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от ПРОДАВАЧА (по-конкретно, ПРОДАВАЧЪТ няма задължение да му ги възстанови);
При отказ от договора, преди изтичане на посочения по-горе 14-дневен срок Потребителят следва да заяви недвусмислено на ПРОДАВАЧА решението си да се откаже. За целта е достатъчно Потребителят да изпрати на ПРОДАВАЧА съобщение за упражняване на правото си на отказ като, например, попълни следния стандартен формуляр и ни го изпрати обратно: (i) на адрес: "БЕНУ България" ЕООД, гр. София, ул. Околовръстан път 199А; или (ii) чрез изпращане на съобщение (имейл) на адреса на електронна поща на ПРОДАВАЧА: [email protected], при което АПТЕКАТА изпраща на Потребителя по електронната поща съобщение за потвърждение на получаването на отказа.
Стандартен формуляр за отказ от договора :
(попълнете и ни го изпратете единствено ако желаете да се откажете от договора)
Изтеглете формуляра тук
Правото на отказ и връщане не се прилага за договори за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето (cъгласно чл. 57, т. 5 отЗЗП). Във всички случаи, поради естеството на предлаганите стоки в онлайн Аптеката, включително по отношение на медицински изделия, ПРОДАВАЧЪТ си запазва правото да откаже на Потребителя да упражни правото си на отказ, на основание и при условията съгласно чл. 57, т. 5 от ЗЗП. Така че Потребителят следва да върне стоката в запазена, неразпечатанаи неотворена първична и вторична опаковка, с ненарушена цялост, без следи от употреба,неизползвана и с пълна окомплектовка, в случай че има такава. Стоките трябва да отговарят точно на вида, в който са получени. В противен случай ПРОДАВАЧЪТ има правото да откаже да приеме върнатата стока и да не възстанови на Потребителя заплатената от него/нея сума, тъй като на връщане и отказ не подлежат продукти, които не отговарят на гореизброените условия.
Замяна
За стоки, за които е приложима рекламация,включително, но не само, след установяване нафабричен дефект на закупени медицински изделия: когато стоките не отговарят на индивидуалните изисквания за съответствие с договора и на обективните изисквания за съответствие, доколкото не се прилагат други процедури и срокове по специален закон, например, срокът на годност при бързо развалящи се продукти и въобще сроковете и процедурите съгласно ЗЛПХМ и Закона за храните , Потребителят има право да предяви рекламация за несъответствие на стоката, включително на стоката, съдържаща цифрови елементи, като по-конкретно има право (при условията по чл. 33 - 36, чл. 41, т. 3 и сл. и в сроковете по чл. 45 от Закона за продажба на стоки), като се свърже с ПРОДАВАЧА по телефон или по електронна поща (имейл):
- Да предяви рекламация, като поиска от ПРОДАВАЧА да приведе стоката в съответствие;
- Да получи пропорционално намаляване на цената;
- Да развали договора.
Ако съответният продукт не е наличен, може да се замени с равностоен продукт, като замяната може да се осъществи само със съгласието на Потребителя, а при несъгласие сумата му/й се възстановява в срок от 20 (двадесет) дни. Разходите по транспортирането при връщането на продуктите са за сметка на ПРОДАВАЧА.
При нарушена или разкъсана първична и/или вторична опаковка на стоката поради неправилно транспортиране, Потребителят може да предяви правото си на рекламация, както следва:
- пред куриерска компания BOX NOW съгласно общите им условия публикувани на тяхната интернет страница.
- пред куриерска компания Speedy в момента на получаване на стоката. В случай че Потребителят приеме пратката на своя отговорност и не предяви претенции пред куриера, евентуална последваща рекламация се счита за недействителна.